Wallander med whaa

Sitter och tittar på den första filmen i den brittiska Wallander - serien. Är det någon mer än jag som tycker att deras uttal av Tomelilla och Ystad är så jäkla klockrena? Jag menar, de säger Tåhmmelillha och Whaaländer. Jag har alltid älskat när britter och amerikaner försöker snacka svenska...

När jag ändå nämner Wallander, tycker inte ni att den svenska serien är sååååååå fruktansvärt tråkig? Jag menar, storyn i alla filmer känns så fruktansvärt B, Beck är mycket mycket bättre! Den enda bra skådespelaren är Christer Henriksson a.k.a Kurt Wallander, och se hur de hoppar runt i hela Ystad när de spelar in filmen är bara skrattretande.. I en scen cyklar Kurts dotter på ena hållet av Regementsgatan, och i precis nästa bildruta så kommer hon från ANDRA hållet av regementsgatan och parkerar cykeln...

Vad tycker du om Wallander? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0