Sverigedemokrater, släng er i väggen

Läste just ett debattinlägg av Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkesson där han svartmålar muslimer. Det är faktiskt med blandade känslor man läser det han skriver. Han lägger fram saken så här:

- Massinvandring och stora barnkullar leder till ökad mängd muslimer.
- Islam påverkar vårt samhälle i stor utsträckning, och människorna att själva bjuda till anpassning.
- Ökad mängd muslimer ger en större front på förändring av villkor för muslimer i Sverige.
- Människor kan bli lockade att konvertera till Islam till följd av relationer till andra och tredje generationens invandrare.
- Det är förbjudet att konvertera från Islam. Det leder till en permament ökning av muslimer.



Tankar:
Jag är inte rasistisk men vissa tankar kan vara värda att fundera över. Indirekt tror jag han säger att Islam är farligt - att muslimer kräver så mycket förändringar i svensk lagstadga att vi som svenskar blir negativt påverkade. Skulle Iran tillåtit oss som emigranter att starta kyrkor och kräva fläskkött i skolor? Nääe, tror inte det...

På så sätt tycker jag faktiskt att han har några poänger i sitt uttalande. Dock har alla människor rätt till religionsfrihet, och allt det innebär. Den muslimska religionen säger att kvinnor ska bära slöja och att fläskfärs är förbjudet. Därför går det före vår kulturs traditioner. Det är något som jag tror är svårt att acceptera...

Dessutom målar han upp förändringar som genomförs pga. muslimer.

- Muhammedkariaktyrer är förbjudna vilket gör att konstnärer blir dödshotade. Den gärningen går ostraffad.
- krav på införande av sharialagar
- Resurser går åt till att omskära små pojkar
- Separerade kön i badhus och separerad simundervisning
- Försälning av ritualkött i livsmedelsaffärer
- Fläskköttsförbud på lågstadieskolor
- Nya lovdagar för att fira exempelvis Ramadan.


Tankar:
Det jag först undrar är vilka hans källor är. Jag har aldrig hört talas om att lågstadieskolor slutar servera fläskkött till elever som inte är muslimer, eller att nya lovdagar införs. Inte heller har jag hört krav på införande av Sharialagar. Enligt min åsikt är det nämligen helt fel att till 100 % anpassa kost efter muslimer om inte skolan har en klar majoritet av muslimer.
Att ge lovdagar för Ramadan är ganska oundvikligt eftersom Ramadan gör barn trötta och energilösa.


Vad tycker du om hans inlägg? :)


Kommentarer
Postat av: jesssica

varför skulle det inte vara någon riktig sport liksom? haha, vissa människor måste bara klaga :)

2009-10-19 @ 21:39:04
URL: http://jiwwe.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fin blogg :)

Du vill inte ha ett eget domän? ett eget ".se"? :)

Isåfall tycker jag du ska bli medlem här ! http://www.gratisdoman.se/Register.asp?r=33



Du får ett eget domän + att du får hjälp med designen och du får hjälp med att tjäna pengar på bloggen!

2009-10-20 @ 02:00:09
URL: http://jessiib.blogg.se/
Postat av: Linda Olofsson

hejhej,

Hur är det med dig idag då?

Puss & Kram /Linda



Glöm inte att titta in hos mig;

http://difficult.blogg.se

2009-10-20 @ 08:31:00
URL: http://difficult.blogg.se/
Postat av: Linda Olofsson

sv; det är bra bra med mig med, ja dessa jävla förkylningar man blir less :)



Hhaha, ja jag har gjort bilderna själv på typ 10 sekunder :) hehehe.. Men taack iaf :)

2009-10-20 @ 11:41:55
URL: http://difficult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0