Skäggig onsdagsmorgon

Vaknade för ungefär en halvtimme sen och kom på att jag inte börjar förrän halv 3 idag, det gillas! (H) Ska för övrigt ha matte C då, och imorgon är det prov! Hur nu det ska gå...

Iaf slog det mig när jag låg och tittade upp i taket, att om man inte låter sig bli påverkad av negativ stämning så går allting mycket lättare. Till exempel: klagar någon över skola och läxor och jag inte bryr mig så mycket om i det som sägs, så skulle jag inte dras med i stämningen av missnöje. Därmed skulle jag lättare tänka på min egna framtid och finna ork att göra läxorna. Det skulle innebära att jag har större chans att få de betyg jag vill ha. För är inte det egentligen vad skolan går ut på? Om man som en outsider skulle följa min klass i en vecka så skulle nog personen ställt sig frågan: Är dagens skola bara en slags institution för att fördriva tiden för ungdomar och för att de ska känna gemenskap och finna vänner?

Dagens gymnasieskola går ut på att följa mainstream - gör inte en person läxan så tänker andra "bra, gör inte han läxan så behöver inte jag heller göra det!". Det slutar med att över hälften av klassen skippar läxan och bara glider med. Jag tycker det är rätt sjukt att vi som ungdomar låter oss själva påverkas på ett sånt negativt sätt. Är vi verkligen så lata?

Hmm, en tankeställare kanske :) Nu ska jag hoppa in i duschen och bli fräsch :P

Kommentarer
Postat av: Jen

haha va kul header! (:

2009-10-21 @ 12:32:46
URL: http://apieceoftokyo.se
Postat av: emma

gott med glass ;) vad händer idag då?

2009-10-21 @ 12:54:37
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Jen

man tackar (:

2009-10-21 @ 13:35:26
URL: http://apieceoftokyo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0